Indskrivning på skolen

For at blive indskrevet på Sæby Friskole skal du:

Indskrivning til 0. klasse:

1. Tag kontakt til skolen på mailen: info@saebyfriskole.dk
2. Skriv barnets navn og fødselsdato i mailen.
3. Du vil modtage en bekræftelsesmail fra skolen.
4. I vil blive inviteret til et informationsmøde om skolens værdigrundlag og efterfølgende kan den formelle indmeldelse ske.
5. Tillykke dit barn er nu elev på Sæby Friskole VÆR&LÆR

OBS.: vi oplever stor interesse for vores alternative skoleprojekt, så ventelister er aktuelle på nogle af de kommende årgange.

Indskrivning til andre årgange:

1. Tag kontakt til skolen på mailen: info@saebyfriskole.dk
2. Skriv kort årsag til jeres interesse og elevens skoleårgang.
3. Du vil blive kontaktet af skolens leder – Helle Krogsgaard.

Vi tror på, at en afklaring om skolens værdigrundlag og forventninger til hinanden er første skridt i et trygt og udviklende samarbejde.

Det er helt i orden at ønske en samtale, uden at være afklaret med, om man ønsker en plads på skolen. Det er netop målet med samtalen – at blive afklaret.

Vi ønsker det rigtige valg for barnet og familien, også hvis det bliver et fravalg af Sæby Friskole.

Priser

Pris pr. måned på Sæby Friskole er følgende:

Skoleår 2019-2020

1. barn                    1200 kr.
Søskenderabat        600 kr.  halv pris

Skolebetalingen er fordelt over 12 måneder.

Persondata

Skolens oplysningspligt ved indsamling af personoplysninger ved elever og forældre

Sæby Friskole er etableret på følgende adresse:

Frederikshavnsvej 20

9300 Sæby

 

  1. Vi er den dataansvarlige - hvordan kontakter du os?

Vi kan kontaktes på telefon nummer 40 42 20 18 samt på e-mail adresse info@saebyfriskole.dk

Skolens CVR. nr. er 39285479

  1. Formålene med og retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine oplysninger for at kunne opfylde vores forpligtigelser som skole, der følger af friskoleloven og dertil hørende regler. Eksempelvis indhenter vi elev- og forældreoplysninger i forbindelse med en elevs optagelse på skolen for at kunne søge statstilskud.

  1. Kategori af personoplysninger

Vi behandler overordnet alene almindelige oplysninger som fx navn, adresse mv., men i enkelte tilfælde behandler vi også særlig kategori af personoplysninger (følsomme oplysninger) som fx helbredsoplysninger om barnet. Dette sker efter indhentelse af konkret samtykke hertil.

  1. Modtagere eller kategori af modtagere

Som udgangspunkt er det alene skolen, der modtager og anvender personoplysninger, som vi har om en elev eller forældre.

Skolen har retningslinjer for, hvornår en medarbejder har adgang til personoplysninger om elever og forældre. Eksempelvis er det som udgangspunkt alene skolens leder, som har adgang til alle oplysninger, og klasselæreren har alene adgang til oplysninger om det barn, som læreren er klasselærer for.

Vi videregiver også oplysninger til Undervisningsministeriet og andre offentlige myndigheder, når vi er forpligtet efter reglerne herom.

Skolen bruger også eksterne leverandører i forhold til fx elektroniske behandling af data. Disse eksterne parter behandler alene vores personoplysninger i henhold til den instruks, som fremgår af en databehandleraftale, som skolen har indgået med leverandøren.

  1. Opbevaring af personoplysninger

Skolen opbevarer personoplysninger i henhold til retningslinjer på området. Overordnet opbevarer vi alene personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde vores forpligtigelser som skole. Eksempelvis sletter vi som udgangspunkt alle oplysninger om elever og forældre, når eleven forlader skolen.

  1. Retten til at trække samtykke tilbage

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor af pkt. 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.  

  1. Dine rettigheder

Efter databeskyttelsesregler har en registreret en række rettigheder i forhold til skolens behandling af personoplysninger. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. 

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig og en række andre oplysninger.

Ret til berigtigelse

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine oplysninger. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen – må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra en dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

  1. Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, som vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.